Hoe beviel mijn eerste werkweek

DSC_0110 copy

 

Vorige week dinsdag begon ik aan mijn nieuwe baan. Ondanks dat ik er al iemand kende, vond ik het nog steeds best spannend. Wat stond mij te wachten? Wat moet ik aan? Zal ik mij niet verslapen? Allerlei vragen die door mijn hoofd gingen toe ik die avond ervoor in mijn bedje lag.

Uiteindelijk werd ik gewoon door de wekker wakker, droeg ik kleding die ik normaal ook zou dragen en bestond de eerste dag vooral uit meekijken. Niets om je zorgen over te maken dus.

Via Social Media kreeg ik veel vragen wat voor werk ik nu doe en hoe ik het combineer met mijn blog. Het leek mij een leuk idee om dit vandaag te gaan vertellen. Mocht je na dit artikel nog vragen hebben, dan kun je ze natuurlijk stellen in een comment.

 

Mijn nieuwe baan

Zoals ik al zei ben ik vorige week begonnen aan mijn nieuwe baan. Mijn vorige functie hield op waardoor ik weer op zoek moest naar iets nieuws. In mijn artikel “10 x Tips voor je Sollicitatiebrief” vertelde ik al dat ik erg snel weer een nieuwe baan had. De eerste twee banen waar ik voor aangenomen was, lagen mij niet zo goed. Gelukkig werd ik kort daarna gebeld dat ik was aangenomen voor een functie die perfect bij mij past.

Het is bij dezelfde werkgever waar ik hiervoor ook werkte, namelijk het ziekenhuis in mijn woonplaats. Ik kon wel een gat in de lucht springen. Ik vind het namelijk een super leuke organisatie en de functie die ik nu heb past perfect bij mijn studie.

Oké, ik hoor het je afvragen. “Wat is jou eigenlijk je nieuwe functie?” Vanaf vorige week zit ik op het Flexbureau van het ziekenhuis. Je kunt het een beetje vergelijken met een uitzendbureau binnen het ziekenhuis. Mijn taak is om medewerkers (hoofdzakelijk verpleegkundige) met een oproepcontract in te plannen op de afdelingen waar personeel te kort is. Het is een leuke puzzel, waarbij je met veel verschillende dingen te maken hebt. Zo is het in de winter als het vriest vaak een stuk drukker in het ziekenhuis. Er gebeuren dan vaak meer ongelukjes. Maar het kan ook zo zijn dat er een griepje heerst en de vaste medewerkers wegens ziekte niet kunnen werken. Het ziekenhuis kan niet stil staan, dus moet er extra personeel ingezet worden. En dat is nou juist mijn taak 🙂

 

Mijn blog

Aangezien ik nu nog even bij mijn “oude” functie werk en alvast bij mijn nieuwe functie begonnen ben, werk ik momenteel fulltime. Op zich niet erg, maar ik moet wel een beetje wennen aan dit nieuwe ritme. Gelukkig is het tijdelijk en werk ik straks gewoon weer 24 uur. Dat bevalt mij namelijk toch beter en zo kan ik mijn blog beter combineren. Het kan dus zijn dat het op mijn blog de komende tijd een stukje rustiger is. Mijn excuus hiervoor.

 

Share:

9 Reacties

  1. januari 28, 2016 / 7:32 am

    Wat fijn dat je een nieuwe baan hebt, veel succes! 🙂

  2. januari 28, 2016 / 8:56 am

    Zo spannend! Ook ik heb een nieuwe baan. Ik werk nu bijna 5 jaar bij Rabobank en daar maak ik zelf een einde aan door bij een nieuwe werkgever te gaan beginnen. Heel spannend, want ik verlaat wel mijn ‘vaste’ baan bij een prima werkgever. Toch heb ik er zin in. Voor mij zal het erg wennen zijn, ik werk nu fulltime in 4 dagen en ga straks 40 uur werken in vijf dagen. Nu nog kijken hoe ik dit ga combineren met mijn blog, hopelijk gaat dit goed komen haha! Heel veel plezier bij je nieuwe job meis!

  3. januari 28, 2016 / 9:02 am

    Je nieuwe baan klinkt super Iris, sluit inderdaad perfect aan bij HRM, leuk! Knap dat je tot nu toe al zo goed je fulltime baan met je blog kan combineren!

  4. januari 28, 2016 / 2:16 pm

    Goed om te horen dat je een nieuwe baan hebt, en een die je leuk vindt! 🙂

  5. januari 28, 2016 / 9:21 pm

    Zo fijn dat je een nieuwe baan hebt! heel veel succes x

  6. januari 28, 2016 / 11:40 pm

    Allereerst fijn om te horen dat het zo goed met je gaat!

  7. januari 29, 2016 / 10:04 am

    succes met je nieuwe baan! 24 uur is wel chill ^^

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *